perjantai 9. joulukuuta 2016

SAKSASSA OLLAAN


Lensin siis maanantaina Saksaan ja nyt oon asustellu täällä kollegan luona jo viisi päivää. Tutustuin tiistaina jo tallin rutiineihin ja tapoihin. 

 Täällä Saksassa on kuulemma erikseen palkattu " paskanlappaajat" eli siis karsinoiden siivoojat, ja ne ovat usein miehiä. Mun  työkuvaan täällä ei siis kuulu karsinoiden siivousta. 
Olin todella hämmentynyt kyseisestä asiasta - koska Suomessahan se on ihan normaaliin tallityöhön kuuluva työvaihe. 

Tiistaina pääsin tarhaamaan, viemään kävelykoneeseen hevosia ( täällä kävelykone on aivan ihana! - voisin haluta enemmänkin Suomeen sellaisia) , juoksuttamaan (mulle käyttöön tulevaa hevosta ), tietysti myös groomaamaan hevosia Alexandralle ja sitten pääsin myös ratsastamaan hänen entisellä kisatykillä Waffella. 

Yllättävän paljon olen siis päässyt jo tekemään ja näkemään - josta olenkin ollut tosi kiitollinen.  Olen myös saanut jo positiivista palautetta, ja tänne kyllä haluaisin jäädä töihin/päästä palaamaan koulun jälkeen töihin. 

Tää oli nyt tälläinen ensimmäinen pikainen postaus täältä Saksasta. Lupaan kirjoitella teille enemmänkin, kunhan kerkiän! 

- Senja 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi fiksusti!